La Petite Ecole’de Bir Gün
Çocuklar, La Petite Ecole’de sabah saat 8h30 de karşılanırlar. Daha sonra birlikte kahvaltı yapılır.
01
09h30:

O günün tarihi, hava durumu üzerinde konuşulur, ana okulu tekerlemeler ve parmak oyunları dili geliştirmek için grup halinde tekrarlar yapılır.

03
12h00:

Öğle yemeği, dinlenme ve uyku (en küçük yaş grubu ve uyku ihtiyacı olanlar için)

05
15h00:

ikindi kahvaltı

02
Sınıflara göre, 10h00’dan 12h00’e kadar:

el becerileri (ince motor çalışmaları), yazmaya hazırlık çalışmaları, okumaya hazırlık çalışmaları ve matematik etkinlikleri.

04
13h30:

sanatsal aktiviteler, spor ve dünyayı ve çevremizi keşfetmek

06
15h00-15h30:

Çocukların eve dönüş hazırlıkları

circle_2
circle_2
circle_2
circle_2

Birlikte Besleniyoruz

La Petite Ecole’de çocukların beslenmesi çok önemlidir. Yemek listeleri her ay özenle yapılır ve özellikle çocuklara uygun olarak dengeli beslenme menüleri hazırlanır. Kullanılan ürünler taze olarak pazardan özenle seçilerek alınır.

Menü Nisan 2022

01
11.04.2022

Labneli Ekmek- Süt Sebzeli Sulu Köfte – Domatesli Makarna – Yoğurt – Brokoli Haşlama Meyve

03
13.04.2022

Ballı/ Labneli Ekmek- Süt Şefin Çorbası – Fırın Makarna – Semiz Otu Yemeği - Yoğurt Meyve

02
15.04.2022

Simit- Açma- Labne- Süt Kaşarlı Domates Çorbası - Etli Kabak Dolması – Yoğurt – Yeşil Salata

02
12.04.2022

Reçelli Ekmek- Zeytin- Süt Nohut Yemeği – Bulgur Pilav – Ayran – Havuçlu Kereviz Salata Kek

04
14.04.2022

Tahin-Pekmezli Ekmek- Süt Tavuk Sote – Şehriyeli Tereyağlı Pilav – Yoğurt – Akdeniz Salatası – Kıbrıs Tatlısı Meyve

circle_2
circle_2
circle_2
circle_2

Okul Diyetisyenimizden Tavsiyeler

  • Okul öncesi ve Anaokulu dönemindeki çocuklar evde pişen yemekleri yemelidir.

  • İyi beslenen çocuk hastalıklara karşı daha dirençli ve daha enerjiktir.

  • Özellikle çocuklar yemek yerken ortam sakin olmalıdır ve ekran karşısında yemek yememelidir. Ekran karşısında yemek yiyen çocuk açlık tokluk durumunu anlayamaz veya yetersiz beslenir ya da fazla tüketim yapar.

Ebeveynler için ipuçları

  • Birkaç farklı sağlıklı seçenek sunun. Bu sunduğunuz seçenekler arasında büyüyüp gelişmeleri için ihtiyaç duydukları vitamin, mineral ve protein dengesinin olmasına dikkat edin. Çeşitli sebze ve meyvelerden oluşan renkli tabaklar hazırlamanız hem ilgisini çekecektir hem de büyümesini destekleyecektir.

  • Tahıllar ve bakliyat grubuna dikkat: özellikle sinir sisteminin gelişimine destek veren B grubu vitaminlerince zengin bakliyat grubunu mutlaka beslenmesine ekleyin.

Uygun porsiyon

Çocuklarda uygun porsyonun kullanılmasına dikkat edin, küçük çocuklar için küçük porsiyonlar önemlidir bitirebilecekleri kadar miktarda olması onların daha rahat tüketmesine yardımcı olacaktır. Lütfen düzenli yeme saatleri sunun, onlarla yemek yemeye dikkat edin özellikle paketli atıştırmalıkların tüketimini azaltın gün boyu atıştıran çocuk sağlıklı bir ana yemek yemeyecektir. Unutmayın gün boyu atıştıran çocuklar sağlıklı gıdaya ulaşamazlar lütfen onlarla sizler de aynı yemekleri tüketiyor olun çocuklarınız sizi örnek alacaktır.

Çocuklara meyve suyunu değil meyveyi püre haline getirerek onu sulandırmış bir şekilde sunun, meyveyi posasıyla birlikte tüketebilmeyi öğrenmelidir. Mutlaka günde bir bardağı geçmemesini sağlayın. İçine ekstra beyaz şeker eklemeyin beyaz şeker hem yorgun hissetmeli hem de diş çürüklerine sebep olacaktır.

tr_TRTurkish
fr_FRFrench tr_TRTurkish